Muggenbeten - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu Muggenbeten - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu

Muggenbeten

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2018 | Verenigde Staten, Aberdeen

Het was gisteren heerlijk om na een dagje reizen wat rustiger aan te kunnen doen. 2 dagen op dezelfde plaats is wel fijn. Dank voor je reactie Marcel, van Harli White, dat is inderdaad en enorm indrukwekkend verhaal. Zeker gezien het feit wat er met de jongen die haar ;even heeft gered is gebeurd.

Nadat ik op mijn elf-en-dertigste was opgestaan en voordat ik alles gereed had was het al 10 uur. Ik ben in een lokaal tentje gaan eten, belgische pannekoeken met stroop en boter, wel lekker. Daarna heb ik even buiten gezeten naar het doorgaande verkeer gekeken en naar de supermarkt brood en ijs gehaald. Vervolgens heb ik voor de volgende 2 dagen een AirBNB gezocht maar voor de eerste dag was die te duur of niet vrij op de dag dat ik er moest zijn. Overmorgen slaap ik wel weer in een AirBNB.

Ik moet echt zeggen dat het super is dat ik mobiel internet hebt, je kunt gewoonweg niet meer zonder. Bijvoorbeeld het hotel waar ik de afgelopen 2 nachten ben geweest, dat heb ik in de auto op een parkeerplaats geregeld. Ik had namelijk een slechte verbinding op mijn vorige adres. De telefoon als hotspot (internet) aangezet, verbinding gemaakt met de computer en voila, zit je gewoon alles te regelen achter in de auto.
Zo ook gisteren. Voor overmorgen een AirBNB opgezocht maar daar kon ik alleen maar voor 2 dagen reserveren. Gevraagd of dat ook voor 1 dag ging en dat kon, alleen moet je dan bij AirBNB voor 2 dagen betalen. Dat bericht kreeg ik gistermiddag op de race. Ben er even bij gaan zitten en in 10 minuten tijd via de app een ander adres geregeld. Alles bevestigd en betaald en huppakee. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Zit je in de pits tussen het stof wat op je telefoon te miepen en alles is geregeld. Voor mij ideaal deze vakantie.

Ik ben na de middag naar Lake Mino geweest en heb genoten van een terrasje met een lekkere salade en wat drinken. Het was er prachtig waar mensen in schitterende woningen aan het water wonen. De tijd vloog voorbij en rond een uur of 4 was ik bij de baan waar het allemaal weer ging gebeuren. Ik trof op de parkeerplaats iets wat ik nog nooit had gezien. Een caravan, maar dan anders (zie foto). Het bleek dat het een vissershutje is dat men in het noorden van het land gebruikt tijdens de winter om te vissen op de bevroren meren. Ik raakte aan de praat en kreeg de caravan van binnen te zien. Er zitten 6 gaten in de vloer en de caravan kan vlak op de grond worden gezet doordat de wielen omhoog gaan. Op die manier kun je vanuit je caravan ijsvissen. Blijkbaar heel gewoon in het noorden des lands.

Er waren minder Late Models in de pits dan wat men gedacht had, maar dat mocht de pret niet drukken. De mannen hebben prachtige vrachtauto’s waarmee ze hun racewagens vervoeren waarbij die van de meest bekende coureur, Scott Bloomquist er toch wel uitspringt. Wat apart is, is dat je de coureurs nagenoeg niet ziet vlak voordat ze de baan op moeten. De meesten blijven in de met airco uitgeruste vrachtauto en laten het harde werk aan de monteurs over.

Oh, wat ik nog ben vergeten te schrijven in mijn vorige verslag is de jacht op spandoeken. Het zal wel gewoon zijn maar na de wedstrijd van eergisteren begaf de jeugd maar ook volwassenen zich snel naar de spandoeken, die voor het reizende circus ophangen, en haalden deze eraf om zelf mee naar huis te nemen. Dat zelfde gebeurde gisteravond. Het is blijkbaar leuk om op je kamer een groot spandoek van een sponsor te hebben hangen en dan ook nog het liefst met alle handtekeningen van de coureurs erop.

De tribune zat goed vol en met de finale-races zat ik op een plek waarbij rechts van mij 2 oudjes zaten, een man en een vrouw. Beiden waren slecht ter been en behoorlijk op leeftijd maar hadden zich toch de moeite genomen om naar het plaatselijke racecircuit te komen. Toen de coureurs hun voorstelronde deden, stonden ook zij op en zwaaiden naar de coureurs, echt mooi om te zien.

Net als gisteren waren de heat races ok, maar niet echt goed. In de finale was de been perfect en lag lange tijd Bobby Pierce op kop, totdat hij een foutje maakte en in de laatste halve ronde zijn motor opblies. Hij rolde toch nog als 3e over de finish.

Ik heb ze geteld en ben inmiddels trotse eigenaar van 19 muggenbeten, dat is een nadeel van de races hier in het noorden des lands. Dadelijk ga ik naar Jackson, Minnesota om dezelfde rijders als gisteren te zien.

  • 18 Juli 2018 - 17:00

    Yvonne:

    Hey Jeroen!!

    Join the club met de muggenbeten!!
    Onze Fee zit ook helemaal onder lang leven de warme zomer!!
    Maar we mogen niet klagen.

    Oh we genieten van je verslagen elke dag vragen Eefje en Fee “ en mam heb Jeroen al wat gestuurd”. Wat ideaal zo om die airbenb’s zo op die manier te regelen ontzettend handig en snel. Ook wij hebben dat filmpje gekeken over dat meisje jeetje indrukwekkend.
    En wat een prachtige foto’s !!

    Tot gauw weer aan t volgende verslag
    Groetjes vanoet de leistert van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 13332

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Siebje on tour

Landen bezocht: