Indiana State University - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu Indiana State University - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu

Indiana State University

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2018 | Verenigde Staten, Bloomington

Het ritje naar Bloomington, Indiana gisteren was niet ver, 40 minuten en de kortste trip die ik van plaats naar plaats moet maken. Bloomington is toch zeker wel mijn favoriete stad van deze trip en van alle steden die ik tot op heden heb doorkruist (alhoewel Lincoln, Nebraska ook erg leuk was). Bloomington is een bruisende stad die voor een kwart van het oppervlak bestaat uit de universiteit van Indiana. Iedere staat (provincie) heeft op 1 locatie de universiteit van deze staat staan en een universiteit hier is gelijk aan onze universiteit. Ik wist dat dit het geval was maar heb mij er nooit in verdiept. Gisteren ben ik dan ook eens naar dat gedeelte gereden en begonnen bij het enorme American Footbal stadion dat de universiteit heeft. Het is bijna eredivisie voetbal, de manier hoe ze met sport bedreven zijn op de universiteiten. Vaak zie je dan ook dat het doorstromen van universiteit naar professional een kleine stap is en een logisch gevolg. Het stadion kent een capaciteit van ruim 50.000 mensen. Wij zijn al trots dat voetbalclub Ajax deze capaciteit heeft. Ik ben het stadion ingelopen en dat was overweldigend, gigantisch hoe groot dit was voor een paar studenten (alhoewel ik dat niet zo mag zeggen).
Een gezin liep ook naar binnen en ik raakte aan de praat. Bleek de vader hier vroeger op de universiteit te hebben gezeten en hij vertelde dat dit nog niet eens het grootste stadion is van alle universiteiten.

Daarna ben ik door het gebied gereden waar de studenten wonen (de studentenhuizen), nou, dat zijn complete villa’s! Wat leuk is, is dat ze de Griekse tekens van de studentenvereniging op de gebouwen hebben staan (Alpha, Delta, Psi, bijvoorbeeld). De gehele noord-oost kant van Bloomington bestaat uit gebouwen van de universiteit, woningen, winkels, eetgelegenheden, barretjes etc. Echt een super leuk, hip gedeelte van Bloomington waar ik nog nooit ben geweest.

Toen ik later dan ook een broodje ging eten in het midden van de stad, zie je veel studenten in deze eetzaken met hun laptop aan het studeren, geinig. Ook hier heb je leuke eetgelegenheden. De tijd vliegt voorbij als je het leuk hebt en voordat ik het wist ben ik snel naar het hotel gegaan, ingecheckt en naar de baan gegaan. Bloomington Speedway blijft een van mijn favoriete banen maar kan niet direct zeggen waarom. De baan heeft gewoon iets wat ik tof vind. Het was weer goed druk en het lijkt wel of Indiana Sprintweek qua bezoekers een positieve boost heeft gekregen want overal is veel volk.
Ik lees dan ook veel berichten dat Dirt Track Racing nog meer in opkomst is en dat het NASCAR racen hard omlaag gaat met de bezoekers.

Rond een uur of 11 rij ik naar Evansville, helemaal in het zuiden van Indiana wat ongeveer 2 uur rijden is om de laatste en beslissende wedstrijd van Indiana Sprintweek te zien. De top 3 staat dicht bij elkaar en ben benieuwd wie gaat winnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 13323

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Siebje on tour

Landen bezocht: