Indiana Sprintweek - Reisverslag uit Haubstadt, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu Indiana Sprintweek - Reisverslag uit Haubstadt, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu

Indiana Sprintweek

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

29 Juli 2018 | Verenigde Staten, Haubstadt

Wat was het een geweldige finale van 7 dagen hard racen voor de USAC non winged sprintcars! Het begon eigenlijk al met het spelen van het volkslied of eigenlijk een of ander patriottisch lied, voorafgaand aan het volkslied. Geen idee hoe het lied heet maar daarin wordt bezongen hoe groot Amerika is en hoe trots je kan zijn op de vrijheid waarvoor ze hebben gevochten. Bij het instarten van de plaat ging het publiek al uit zijn dak en er werd uit volle borst meegezongen, jong en oud. Sta je dna uit Beesel en geen idee hebben wat dit lied voor hen betekent, maar blijkbaar erg veel. Vervolgens nog een keer het volkslied eroverheen met daarbij een pickup die over de baan rijd met een grote Amerikaanse vlag achterop en het plaatje is klaar. Het lijkt wel het publiek hier in het zuiden van Indiana meer met dat patriottisme van doen hebben, ze gaan er echt voor.

De races waren vanaf de manches tot en met de finale geweldig en heb zelden zo’n goede wedstrijden gezien. De sfeer zat er daarbij ook nog eens goed in dus het was dubbel op.
Indiana Sprintweek zit erop en het was echt helemaal te gek. Het lijkt wel alsof deze racen gewoonweg niet fout kunnen gaan. Bonus hierbij is ook nog eens dat alle 7 races van de Sprintweek zijn verreden en niet door regen zijn afgelast.

Ik was in de middag nog even naar de dichtstbijzijnde stad Evansville geweest, op 20 minuten rijden maar dat was echt helemaal niks. Een arme stad met veel troep en naar mijn idee fout volk, gauw wegwezen daar. Het hotel ligt ver buiten de stad dus heb daar niets met te maken.

Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan (7:15 uur) want ik moet een uur op 6-7 (afhankelijk van het verkeer) rijden naar West Burlington in de staat Iowa. Hier heb ik mijn laatste wedstrijd van deze trip. Morgenvroeg kan ik rustig aan doen en op mijn gemak naar het vliegveld gaan, mijn vlucht gaat pas om 20:50 uur.

  • 29 Juli 2018 - 17:07

    Joke Claessen:

    Beste Jeroen wat hebben wij genoten van jou verslagen maar we zijn ook blij als we je weer zien in Beesel gr Jac Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 13324

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Siebje on tour

Landen bezocht: