Lekker rustig - Reisverslag uit Cloverdale, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu Lekker rustig - Reisverslag uit Cloverdale, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu

Lekker rustig

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

26 Juli 2018 | Verenigde Staten, Cloverdale

Omdat het nu Indiana Sprintweek is, hoef ik elke dag niet ver te rijden, alles speelt zich namelijk af in de staat Indiana. Vanavond heb ik een wedstrijd op 15 minuten van het hotel en morgen is de rit naar Bloomington hooguit een uurtje. Doordat ik in deze regio nu al een paar keer ben geweest en in eerdere verslagen over geschreven heb, heb ik eigenlijk weinig te vertellen. Alleen dat ik onderweg naar Terre Haute de binnendoor route heb gepakt, wat heb geluncht langs de weg in een leuk tentje en daar de vrouw achter de balie vertelde dat ze in Den Haag had gewoond, ze horen namelijk nogal snel dat ik niet van hier kom. Ze had jaren geleden een Nederlandse man getroffen in de USA, verliefd geworden en met hem mee naar Nederland gegaan. Ze kon echter niet overweg met het gemis van thuis en vooral haar familie, dus is ze weer terug gegaan naar de States.

Ik kon wat vroeger in mijn hotel inchecken, wat wel fijn was en ben vervolgens naar de baan gereden. Daar heb ik een hele poos met een aantal mannen gesproken die samen een dagje uit waren. Ze gingen altijd met hun 4-een naar de races toe, maar dan moeten ze niet op meer dan 3 uur rijden van thuis zijn. Mensen blijven het fascinerend vinden dat ik deze trip maak, ook als ik vertel dat ik dat eerdere jaren met mijn neef en oom heb gedaan. Ze vinden het te gek dat wij daar een vakantie van maken en zeggen vaak “zoiets moet ik eigenlijk ook doen”. Het zijn namelijk zelden mensen die ook een paar weken races volgen, meestal is het net zoals bij ons en gaan ze als het racen in de buurt is op vrijdag- of zaterdagavond.

Terre Haute is de grootste baan waar je echt lef moet hebben om te rijden. Een mooie bijkomstigheid was dat er over de 40 coureurs aanwezig waren, dat was in 10 jaar tijd niet meer gebeurd. Een grote opkomst betekent vaak goede races en dat was ook zo. De heats waren werelds, de finale wat minder maar in de finale heeft wel mijn favoriete coureur gewonnen. Oh, en het was er enorm stoffig. Na de heats stond ik op en viel er een laag stof van mij af, maar goed dat ik een hotel heb want een AirBNB was denk ik niet al te blij met mij geweest.

Doordat de wedstrijd van vanavond dichtbij is kan ik het rustig aan doen vandaag, ik heb nog de hele dag voor mij. Ik heb echt het gevoel alsof ik al 4 weken in Amerika ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 13325

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Siebje on tour

Landen bezocht: