Kokomo speedway, de heilige graal - Reisverslag uit Kokomo, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu Kokomo speedway, de heilige graal - Reisverslag uit Kokomo, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu

Kokomo speedway, de heilige graal

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

25 Juli 2018 | Verenigde Staten, Kokomo

Onderweg naar Kokomo ben ik gisteren ook nog even bij het graf van Bryan Clauson gestopt. IK ben daar vorig jaar ook geweest maar had zoiets van als je er toch bij in de buurt bent moet je er naar toe gaan. Het blijft een aparte gedachte dat zo een getalenteerde jongen zo veel teweeg heeft gebracht bij de race-gemeenschap hier in de States.

Daarna ben ik bij Wilson’s farm market gestopt om wat vers fruit, brood en dergelijke te kopen. Dit is een klein winkeltje dat moederziel alleen langs de weg naar Kokomo ligt maar waar elke dag vers fruit, groenten etc. van het land worden aangevoerd. Ze verkopen er ook ijs en bestelde 2 bolletjes. Nou zeg maar gerust 2 scheppen want het was wel erg veel.

Vervolgens gaan lunchen en om 14:30 uur was ik bij mijn AirBNB adres. Op het moment dat ik uit stap kwam ook de vrouw des huizes, Betsy, aangereden. Een hartstikke leuke vrouw, moeder van 3 kinderen en nu die de deur uit zijn, is ze gestart met AirBNB. We kletsen een hele poos en ze verteld dat ze, toen ze 18 was, in het leger gestationeerd heeft gezeten in Bittburg, Duitsland. Dat is ca. 2,5-3 uurtjes rijden vanuit bij ons vertel ik haar. Ze kende Maastricht en vind Europa zo veel positief anders dan Amerika.
Ik had met Google gekeken in de buurt waar de AirBNB was of het ook een beetje een fatsoenlijke buurt was dus had er alle vertrouwen in. Wat blijkt, het is de meer nettere buurt van Kokomo, ik vind het niet erg.

Even over de race in Kokomo want deze baan is toch wel de heilige graal van het non winged Sprintcar racen. Dat was ook te merken want ondanks dat het een dinsdag was, was het er druk met publiek. De man die de baan prepareert wordt alom geroemd om de manier hoe hij dit doet en er altijd voor weet te zorgen dat deze tip top in orde is.

Ik was aanwezig bij de rijdersbriefing en aan het einde van deze briefing krijgt de pastoor die met dit reizende circus meegaat, het woord. Het blijft een mooi gezicht om te zien dat iedereen zijn petje af doet en luistert naar wat hij te zeggen heeft. De heer wordt gedankt als ook dat iedereen veilig mag zijn vanavond en dat er niets gebeurd. Een gezamenlijk “amen” op het einde bezegeld de kleine bijeenkomst.
De heat races waren ok maar niet super, dat lag aan de baan. Dus voor de finale werd de baan overhoop gehaald en opnieuw geprepareerd. Precies wat de baan nodig had en de finale was top. Aan de start van de race rijden de auto’s rustig rond en rijden ze op een gegeven moment met 4-een naast elkaar. Dit doen ze om het publiek te bedanken voor hun komst. Die 4 naast elkaar blijft een werelds gezicht, zekers als daarna de auto’s “los” worden gelaten en ze met 2-een naast elkaar moeten rijden. Dat gaat geolied.

Het is hier nu 9 uur in de ochtend en ben nog niet al te lang wakker. Sta dadelijk rustig op en als ik het goed heb is er nog 1 andere AirBNB gast maar die zit hier al bijna een jaar. Even ontbijten en eigenaren Betsy en Brian zijn werken. Ik denk dat ik zo rond 10:30 uur in de auto stap en rustig naar Terre Haute rij waarbij ik wel zie welke route ik neem.

  • 25 Juli 2018 - 16:43

    Jac Claessen:

    bij een temperatuur van32 graden vind ik het fijn om jouw verslag te lezen en hierop te reageren
    .zoals jij schrijft dat kun je wel een boek mee vullen zo spannent is het plus de foto,s
    jac en joke.

    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 39
Totaal aantal bezoekers 13338

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Siebje on tour

Landen bezocht: