Zo dat was mij het dagje wel - Reisverslag uit Litchfield, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu Zo dat was mij het dagje wel - Reisverslag uit Litchfield, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu

Zo dat was mij het dagje wel

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2018 | Verenigde Staten, Litchfield

Zo, nu maar eerst even een bericht want het was mij het dagje wel. Het is nu net 12:00 uur in de nacht geweest toen ik bij mijn hotel (Super 8) aankwam. Oftewel ik ben in Litchfield, Illinois. Maar nu eerst het verhaal voordat ik ga slapen.

Maandagmorgen 4:00 uur en de wekker gaat. Ik loop naar beneden en doe de deur van de bijkeuken open. Bix kijkt mij kwispelend aan maar het is te vroeg om een rondje te gaan lopen, dat doet Joke straks.
IK rij om 4:50 uur weg en ben om 5:35 uur op de parkeerplaats bij de luchthaven. Hup de creditcard in de kaartlezer van de slagboom en voila, ik rij het terrein op met de auto. De parkeerplaats is dichtbij de terminal en als ik binnen ben is het tegen 6 uur.
Bij de balie van vliegtuigmaatschappij Iberia (Spaanse maatschappij) check ik in en krijg te horen dat de vlucht overboekt is en wordt verzocht zo snel mogelijk naar de gate te gaan. Prima, zo gezegd zo gedaan.

Om 7:25 begint het inchecken maar ook het gedrang van de mensen. Ze weten allemaal dat de vlucht overboekt is en dat wie het eerst komt wie eerst maalt. Dus op het moment dat inchecken begint staat deze meneer als 6e in de rij. Echter laat men eerst de mensen naar binnen die een stoel hebben gereserveerd. Dat zijn er nog een heel deel en als het inmiddels 7:55 uur is (het tijdstip dat het vliegtuig in de lucht moest zitten) staan er ca. 30 mensen en kinderen te wachten. De stewardess neemt het woord in het Engels en vertelt dat de crew van het vliegtuig een ongeluk heeft gehad en dat niet iedereen mee kan. Mensen zijn inmiddels aan het vloeken en proberen toch nog voor te dringen. Het heeft geen nut, de vlucht vertrekt en per groep of persoon krijgen we een nieuw ticket naar Madrid. Om 12:00 uur vertrekt die. De vraag is alleen of ik een verbinding richting Chicago heb en hoe lang ik daar op moet wachten. Een meisje en ik worden uit de groep mensen gepikt want wij zijn de enigen die naar Chicago doorvliegen. Ons ticket wordt omgeboekt en we vliegen nu via London naar Chicago.

We kunnen er toch niets aan doen en het is wat het is. Daar waar andere mensen uit hun dak gaan van boosheid en verontwaardiging, sommige huilen zelfs omdat ze naar hun overleden vader vliegen. Al met al een zeer interessante gebeurtenis.
Mijn koffer wordt uit het vliegtuig gehaald en moet dit bij een bagageband ophalen. Ik heb bij de gate een nieuw ticket gekregen met de naam London erop en die vertrekt om 14:00 uur. Vervolgens in London overstappen waar ik om 16:00 uur de lucht in ga. Al met al een fikse vertraging maar het is niet anders. Mijn humeur kan niet stuk, ik heb vakantie. Natuurlijk zie ik het liever anders maar dat is het niet. Het betekent alleen dat ik latere in Chicago land en waarschijnlijk niet meer 3-4 uur naar mijn hotel rijd, dat wordt te laat, ik zie wel hoe ik mij voel.
Bij de bagageband raak ik aan de praat met het meisje dat ook naar Chicago gaat en zij vliegt vaker met Iberia en gaf aan dat het schering en inslag is bij deze maatschappij. Goed om te weten, want eenmaal in de klomp gezeken…………..
Ik schrijf bovenstaande tekst als ik bij Starbucks zit op het vliegveld in Dusseldorf en aan het wachten ben op mijn vlucht naar London. Oh en dan vlieg ik niet met Iberia maar met British Airways.

Inmiddels ben ik in London beland waarbij de aansluiting naar de volgende vlucht (Chicago) prima is. Op de M25 (randweg van London) woed een flinke brand maar de vluchten gaan gewoon door. Het vliegveld ligt namelijk dicht bij deze snelweg.
Ik ga naar de gate en zie tot mijn vreugde een gigantisch vliegtuig staan. Wat blijkt, ik zit in een dubbeldekker, de Airbus 380. Nu snap ik ook waarom het boarden van het vliegtuig 1 uur voor vertrek begint. Normaal is dit een half uur.
Ik ben al heel erg lang (tot op heden was ik er maar 1 keer geweest) op Heathrow airport geweest maar non de ju dat is een groot vliegveld.
Het blijft verbazingwekkend hoe de wereld reist in alle vormen, geuren en kleuren. Mooi om te zien.

Vertraging is wel het woord van de dag want ik ging van de ene naar de andere. In London zouden we om 16:00 uur de lucht in gaan maar dat werd een uur later vanwege drukte in het luchtruim. We landen om Chicago en daar moeten we wachten met taxien vanwege veel inkomende vliegtuigen. Dan krijgen ze de loopbrug niet fatsoenlijk aangekoppeld. Door de douane ging snel maar moest 15 minuten op de bus naar de huurauto wachten.

Al met al was het goed half negen geweest voordat ik weg reed uit Chicago. Nu heb ik wel een prachtig autootje uitgezocht met echt alles erop en eraan, dus ook navigatie. Die gaf aan dat het 3 uur en 20 minuten rijden was. Hoe later het werd hoe minder verkeer op de weg maar wel op een aantal plekken aan de weg aan het werken.

Morgen vertrek ik naar Meeker, Oklohoma waar de eerste wedstrijd begint. Als ik dit bericht heb geplaatst moet ik nog even de AirBNB regelen.
Morgenvroeg ga ik wel naar de supermarkt om al mijn spullen voor onder andere onderweg te halen. Dus……. lange dag maar dat kan gebeuren.

  • 10 Juli 2018 - 08:17

    Esther:

    Tju, ik was toch wel opgelucht toen je daadwerkelijk in het vliegveld zat op weg was naar Chicago.
    Laat het feest nu maar beginnen!!!

  • 10 Juli 2018 - 17:07

    Jac En Joke:

    Hoi Jeroen,
    Wat een ervaring, maar dat je er bent. We kijken uit naar je verhalen.
    Groetjes uit Beesel

  • 10 Juli 2018 - 20:58

    Marcel:

    Goed begin is het halve werk. Volgens mij zou ik niet zo rustig kunnen blijven.
    Maar je hebt geen keuze, ik ken het helaas. Veel plezier alvast
    Goed dat je in ieder geval heelhuids bent aangekomen

  • 10 Juli 2018 - 20:58

    Marcel:

    Goed begin is het halve werk. Volgens mij zou ik niet zo rustig kunnen blijven.
    Maar je hebt geen keuze, ik ken het helaas. Veel plezier alvast
    Goed dat je in ieder geval heelhuids bent aangekomen

  • 10 Juli 2018 - 20:56

    Marcel:

    Goed begin is het halve werk. Volgens mij zou ik niet zo rustig kunnen blijven.
    Maar je hebt geen keuze, ik ken het helaas. Veel plezier alvast
    Goed dat je in ieder geval heelhuids bent aangekomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 13599

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Siebje on tour

Landen bezocht: