De beste races tot nog toe - Reisverslag uit Harrison, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu De beste races tot nog toe - Reisverslag uit Harrison, Verenigde Staten van Siebjens - WaarBenJij.nu

De beste races tot nog toe

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

23 Juli 2018 | Verenigde Staten, Harrison

Vanuit Kokomo ben ik gisteren naar Lawrenceburg gereden via wat binnendoor wegen. Zo kwam ik uiteindelijk uit in een plaats waar een stuwmeer lag (Brookville). IK ben maar eens even gaan kijken en ik wou vervolgens op een andere locatie wat gaan drinken aan het stuwmeer. Bleek het onderdeel te zijn van een nationaal park en moest ik 7 dollar betalen om het park in te mogen. Nou, voor een drankje te doen vond ik dat toch iets te veel dus heb ik mij omgedraaid. Vervolgens in het dorp een sandwich gegeten en daarna doorgereden naar Lawrenceburg.
Vooral het laatste uur rijden was erg leuke. Aan de zuidoost kant van de staat Indiana is het meer heuvelachtig waardoor ik over meer van die tour de France berg weggetjes heb gereden.

Ik was rond 15:30 uur in het hotel en ben daarna doorgereden naar de baan. Het weer was inmiddels prachtig met hier en daar een wolk, dus dat zag er goed uit voor vanavond. Ik zag dat het in Kokomo nog dikke regen was, pfew. De komende dagen gaat hier de temperatuur weer omhoog en zijn de wolken weg. Niet dat ik een lange broek aan heb moeten doen, maar een trui bij de eerste wedstrijd van Indiana Sprintweek was 3 dagen geleden ‘s avonds wel nodig.

De wedstrijden waren super waarbij de finale de beste race was die ik deze vakantie heb gezien. En niet alleen omdat mijn favoriete coureur won. Op de tribune waar ik zat, zat tevens een bekend persoon, zeg maar de Lewis Hamilton van racend Amerika. Het was Tony Stewart. Nu zegt die naam voor de meeste van jullie niets, maar Tony is een begrip in de Verenigde Staten. HIj heeft 3x de Nascar series gewonnen, zeg maar de formule 1 van Max Verstappen, maar dan in de Verenigde Staten en op ovaal banen, denk maar aan Daytona, dan weet je wel wat ik bedoel.

Tony is van kleins af aan opgegroeid met de klei banen waar ik naar het kijken ben en omdat hij zo goed was is hij latere overgestapt naar de droom die hier elke dirt track coureur heeft, Nascar. Hij is nooit vergeten waar hij vandaan kwam en toen hij is gestopt met Nascar rijden, is hij weer terug gegaan naar het dirt track racen. Zorgen om geld hoeft hij zich allang niet meer te maken maar als je hem ziet zitten zou je niet denken dat dat zo is. Ik wou graag met hem op de foto maar hij zat de hele avond op de tribune met mensen om hem heen en ik vond het vervelend om plots te vragen of hij op de foto wilde. Zeker gezien het feit dat de rest van het publiek hem ook herkende maar gewoon met rust laat. Niemand vroeg om met hem op de foto te gaan dus dat vond ik een beetje stom om te doen. Och ik heb hem eens van dichtbij gezien en het was geweldig hoe hij genoot van de races maar zeker de oude mannetjes die toch even een praatje moesten maken met hem.

Vandaag heb ik een rustdag en is er nergens niets te racen, dat had ik ook al zo in mijn agenda staan. Gisteravond toen ik terugkwam van de races heb ik nog een AirBNB geregeld in het plaatsje Nashville (nee, niet dat Nashville van de muziek). Hier ligt een groot nationaal park dat ik ga bekijken en wie weet misschien nog wel meer.

  • 23 Juli 2018 - 17:23

    Joke Claessen:

    Stan was hier een kopje koffie drinken en moest je heel veel groeten doen van hem gr joke

  • 23 Juli 2018 - 18:12

    Esther:

    Leuk verslag weer. Tony Stewart, die kan ik me zelfs nog herinneren. Hier alles top, wel erg warm. Bix geniet van haar "poedelbadje".

  • 25 Juli 2018 - 06:16

    Yvonne:

    Een trui Jeroen wat is dat? Hihihi
    Leuk je een keer op de foto te zien!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 13336

Voorgaande reizen:

09 Juli 2018 - 31 Juli 2018

Siebje on tour

Landen bezocht: